marți, 20 ianuarie 2009

Femeile a.k.a. Intrigi parfumate



N-am inteles niciodata traducatorii romani. Si cand spun niciodata, vorbesc serios. Daca ar fi sa judeci dupa titlul autohton, ai intelege ca filmul graviteaza in jurul parfumurilor si al modului in care acestea ii intriga pe barbati. Daca te bate norocul sa te mai uiti si la un trailer al filmului vei banui ca probabil e vorba despre femeia de la standul de parfumuri si batalia tipica pe barbati care se rezuma la descusirea tainelor parfumului.
N-ai nici o treaba.
The Women adica tradus simplu si destul de intrigant Femeile este un film care in sinea lui se rezuma doar la femei. In situatia in care am fost pus de a viziona acest film alaturi de prietena, desi dupa spusele ei, eu am fost cel care a venit cu ideea sa ne uitam la el (NOT!), pot spune ca reprezinta ambele fete ale monedei.
Filmul vrea sa prezinte viata femeilor in toate starile ei insa cadrul se concentreaza mai mult asupra lui Meg Ryan si al ei sot care inseala. Se mai adauga pe langa ea o buna prietena obsedata de cariera, o lesbiana si o prietena insarcinata, o fiica in cautare de identitate si o bunica ce isi cauta tineretea la 60 de ani.
Iti vor trece prin fata ochilor toate tertipurile de femei in mai putin de 2 ore, desigur generalizate... dar cu exemple pe care fiecare si le poate da pentru a inlocui persoajele respective cu oameni cunoscuti de ei.
Ce a devenit stresant pentru mine insa a fost doza aroganta de simbolism din film. Practic, desi am inteles ca tot filmul se desfasoara in jurul femeii nu mi s-a parut deloc interesant sa vad DOAR femei in film. Nu vreau sa-mi pun in discutie orientarea sexuala dar mi se pare discriminare fata de actorii masculi care in aceasta perioada de criza financiara nu au avut loc de unde sa castige o paine (ha! misoginul din mine). Pana si panarama de film la care am rezistat 10 minute -- Another Gay Sequel -- avea, in minutele vizionate, aparitia a doua femei. Poate de asta nu am rezistat pe intreaga durata a filmului, cine stie. E dragut totusi sa vezi cum toti doctorii din spital sunt evident femei sau cum pe strada merg doar femeile (probabil barbatii merg doar cu masina in lumea asta idilica) desi la un moment dat aveam impresia ca era un barbat pe strada, teapa, era o femeie grasa.
Totusi la cantitatea asta gretoasa de feminism, regizorul s-a gandit probabil ca vor fi destui ca mine satui de aceasta situatie si a oferit un final care poate parea neasteptat, dar cu siguranta a fost dorit de toata lumea.
In concluzie, recomand filmul, mai ales cand prietena e in pana de inspiratie si tu ii oferi ideile "bune". Am revenit, pe mai tarziu :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu